A gazdasági helyzet miatt vissza esetek az autóvásárlási mutatók. Új autó vásárlásához sok pénz kell, és mivel a statisztikákkal ellentétben a lakosság jó része nem keres havi 300.000-et, így külön tortúra az autók beszerzése. Nézzük az autóvásárlás menetét:

új autók esetén:
Tételezzük fel, hogy kiszemelt járgányunk 5.000.000 Ft-ba kerül. Első lépésként össze kell gyűjtenünk az ár 30%-át. Általában ennyi önerőre már adnak hitelt a bankok, azt hogy milyet, azzal most ne foglalkozzunk. Nyilván olyat, ami neki bőven megéri. Tehát másfél millió forint félretétele közben a legjobb amit tehetünk, hogy bőszen nézegetjük a kiválasztott modell képét, és felszereltségét. Másra úgy sincs lehetőségünk, így marad az ábrándozás. Megközelítőleg havi 40.000 Ft félrerakása mellett röpke 3 év alatt megvan az önerő. Természetesen a félre rakott pénz kamatozik, az autó kereskedelmi ára csökken, de most ezt hagyjuk figyelmen kívül. Végre megvan a zseton, irány a bank, ahol a mosolygós személyzetet lesz időnk megismerni bőven. Tízféle papírt kérnek mindenfelől, aminek a beszerzése nem feltétlenül öt perc. Vegyük a jobbik esetet, a hitelbírálat gyorsan lezajlott, megkaptuk a hitelt, és röpke 2 hónap, és megvan a pénz. Ezután vigyorogva megyünk a szalonba, ahol közlik velünk, hogy a kívánt termék már elfogyott abban a színben, de lehet rendelni, pikk-pakk 3 hónap és itt van. Na most vagy újabb 3 hónapot várunk, vagy választunk egy másik színű, esetleg más felszereltségű darabot. Nem! Mi kitartóak vagyunk, és ragaszkodunk az elképzeléseinkhez, így kivárjuk a szükséges időt. Az átvétel után rohanhatunk a nevünkre íratni, és forgalomba helyezni. Ezt a terhet a legtöbb árusító hely elintézi helyettünk, de attól még pénzbe kerül. Most hogy megvan az új autónk nincs más hátra, mint beállni a garázsba, és reménykedni, hogy lejjebb megy a benzin ára, akkor esetleg használni is tudjuk frissen megszerzett gépjárművünket.

Használt autók:
Több százezer autó közül választhatnak azok, akik beérik egy használt darabbal is. Nagy előnyt biztosít az alacsonyabb ár, viszont komoly problémákkal is szembesülhetünk. A kilométeróra visszatekerése olyan általános, mint a kisbabák cumizása. Persze nagy betűkkel feltüntetik, és váltig állítják, hogy nem buherált, de ez csak annyira igaz, minthogy a vas és acél országa leszünk. Az öregebb autók gyakorta rozsdásodnak. Szívet tépő élmény, mikor beleülünk megszerzett autónkba, és azzal a lendülettel átszakad az alja... Természetesen nem állítom, hogy minden használt autó ilyen, de személyesen is láttam már ilyet. Vezérlés, féltengelyek, fékek mind kaparós sorsjegy. A leírásokba bőszen beleírják a sok cserét, amit elvégeztek, sőt még a cserélt darabokat is megkapjuk. Azonban számlát soha nem tudnak adni, de még egy nyavalyás blokkot sem. Így felmerül a lehetőség, hogy nem is cseréltek semmit, csupán elmentek a bontóba, pár ezerért vettek néhány hulladék alkatrészt, és azt bedobták a csomagtartóba. Persze itt is fenntartom, ez nem minden esetben van így, igenis ki lehet fogni rendben tartott szép állapotú autókat, csak szerencse kell hozzá. Javasolt a vásárlás előtt a gépjárművet átnézetni egy független szakértővel, aki semleges állásponttal rendelkezik. Ha az eladó autószerelőjében bízunk, könnyen átverhetnek, viszont ha ismerősre bízzuk a feladatot a túlzott aggódás és jóindulat miatt olyan vásárlástól is eleshetünk, ami egyébként jó vétel lenne. Azok az autók, amiken nincs műszaki, de állítólag felkészítették a műszakira, eleve gyanúsak. Ha simán átmenne, az eredeti tulaj vinné el, és jóval többért tudná eladni az autót. Az átírás és a papírmunkák általában gyorsan, zökkenőmentesen történnek.

Azonban amíg nincs elég pénzünk nincs választásunk, vagy tömegközlekedés, vagy kerékpár. Hogy melyik a rosszabb, azon sokat lehetne vitatkozni. Bár sokan kampányolnak a kerékpár egészsége mellett, én erősen kétlem, hogy a pesti forgalom levegőjét a terhelés miatt az átlagosnál gyorsabban belélegezni egészséges lenne... De a tömegközlekedés is megérdemel egy külön misét...

A bejegyzés trackback címe:

https://cypern.blog.hu/api/trackback/id/tr542746525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása